Wednesday, June 13, 2007

نیاز یه دین ضرورته ؟

به نظر شما هدف از گرایش مردم به دین چیه؟
وقتی برگه های کتاب تاریخ را ورق می زنیم می بینیم هدف از سوق انسانها به انتخاب دین سعادت بشری عنوان شده خوب به نظر می رسه که تمام این حرف و حدیث ها در نهایت به ناقص بودن ذهن آدمی و قدرت تفکرش ختم میشه , اما سوال اینجاست که اون سعادت بشری چیه که این همه دردسر پشت سرشه وقتی به طلوع ادیا نها توی تمدن ها نگاه می کنیم می بینیم اعم این ادیان ها در جوامع بشری, توی جوامعی رشد پیدا کرده اند که یا فقیر و تحت ظلم پادشاهان بوده اند یا از تمدن اون دوره به دور بودند حالا توی تمدن هایی چون ایران و یونان که هر یک به نوعی در این باب وارد شده اند کاری ندارم امروز که ما داریم توی تمدنی وارد میشیم که هر روز قانونهای بیشتری وارد مرحله اجرا میشه که کنترل بیشتری توی کردار آدمی و عملکردش داره و حد و حدود اون را تعیین می کنه با این وجود ما نیاز به قانونی فراتر داریم ؟ لازم به ذکره که فقط اسلامه که قانون های جامعی داره اما حدود این قوانین متعلق به همون دوران به نظر میرسه نه بیشتر حقوق زن و مرد - جدا نبودن دین از سیاست و.... که مفصل در این باره صحبت خواهم کرداما مردم توی این دوره دارن متوجه این میشن که دین مطعلق به تمامی دوران نیست امروزه مردم دوست دارن مطابق میلشون زندگی کنن نه مطابق تفاصیر روحانیون دین وقتی تاثیر دین توی قوانین را بررسی کنیم می بینیم که قانون داره ماهیت نام خودش را تغییر میده و جای خودش رو به قوانین دینی میده که جای بسی شگفته .این روش هر روز داره سرعت بیشتری به خودش می گیره روزی که انسانها توی انتخاب دولتمرداشون اقدام می کردن هرگز فکر بروز چنین مشکلی را نمی کردن وقتی توی دنیا نگاه می کنیم صدایی جز صدای اینکه احمدی نژاد , بوش و اولمرت که چنین گفتند و چنان کردند نمی شنویم . مگه ما حق اینجاست که وقتی به حکومت دوران داریوش که می نگریم حسرت بینش سیاسی آن دولتمرد را توی این چنین جوامعی احساس می کنیم

1 comment:

Anonymous said...

سلام،
با عرض شرمندگی، از تاخيری که در اضافه شدن لينک شما به ليست ما به‌وجود آمد عذرمی‌خواهم. از اينکه «ليست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتان به ديگر دوستان انتخاب کرديد متشکريم.
می‌دانم بدقولی و عدم پايبندی به تعهد، بسيار ناپسند است و به همين دليل شرمنده‌ام. ولی متأسفانه در اين مدت گرفتاری‌های شغلی و تحصيلی باعث شده بود وقت کمتری برای کارهای جانبی داشته باشم. در کنار اين کمبود وقت، تعداد زياد متقاضيان که به بيش از هزار وبلاگ می‌رسد باعث شده بود رسيدگی به تعويق بيفتد؛ زيرا بررسی هر وبلاگ و اضافه کردن آن به ليست و فرستادن پيام، حداقل پنج دقيقه زمان می‌خواهد که با اين حساب چند روز بايد تمام وقت به اين کار اختصاص می‌دادم که در حال حاضر فرصت آن پيدا شده.
از اينکه کماکان لينک ليست را در وبلاگ خود حفظ کرديد بی‌نهايت سپاسگزارم، لينک شما به ليست ما اضافه شد و اميدواريم پس از اين دوستان جديدی از اين طريق با وبلاگ شما آشنا شوند.
با تشکر